hoppträning

Tänker nog inte säga varken bu eller bä om dagens träning. Riktigt tråkigt att han inte var lika pigg som vanligt när vi ska hoppa :(
Han var lat och seg och det var varmt..
Kan ju säga att jag satt och röt "morrade" åt honom framför vääldigt många hinder, en hel del ponnysparkar blev det också, tråkigt men annars hade vi inte ens kommit över hindrerna. Han ville, men var för lat. Trodde inte han skulle vara seg idag! Men han var trött.
-
Trots det, så har Zlatan idag slagit sitt hopprekord med ryttare.
Vi hoppade en oxer på 95 cm! Och trots att det inte såg de minsta snyggt eller bra ut på hela träningen idag, så tog vi oss över.
Kan ju säga att jag fick lägga den här biten att de skulle se snyggt och bra ut på hyllan idag, det var bara framåt som gällde, driva driva driva och få över honom över hindrerna.
Men ibland fattar jag inte varför han ska stanna och sen hoppa ändå... Han gjorde de typ två gånger på lite högre och då var ju mina skänklar bakom sadeln typ hahah.
-
Fast jag kan inte bara skylla på de, mina skänklar är ENORMT dåliga över hinder. Dom flyger verkligen bak mycket och de kanske blir något bättre när jag köper större knästöd till sadeln, men jag ska öva fruktansvärt mycket på det. Alla har dåliga sidor också och min absolut sämsta är skänklarna över hinder, dom har sitt eget liv just då kan jag säga, riktigt fult och synd men det kommer väl.
-
Den allra finaste bilden och när han hoppade allra finast på en bild, då hade han stannat innan och ni vet hur svårt de är att hänga med då så då var verkligen mina skänklar bakom sadeln, så jag förstör ju heela den bilden vilket är syyynd :( (den bilden jag lägger i inlägget nu) så där kan jag inte bara skylla på mig själv och mina dåliga skänklar haha, de var de hoppet (ett av de) när han stannade först. Men ni ska få mer bilder sen där ni får se mina skänklar, såå synd ska verkligen jobba upp dom skit mycket!!
-
Är iallafall glad över att jag inte ens tvekade eller tänkte på höjd alls idag, 95 kändes som ingen höjd alls och de är de ju inte heller :) så deet är jag nöjd över. Men tränaren tyckte det var bra :) Alla har ju svagheter liksom och just jag behöver träna på skänklarna då dom är värre än någonsin.
-
Hemläxa till nästa gång: 1. Träna på skänklarna över hindret. 2. Inte ge honom tyglarna direkt, driva efter hindret och jobba honom innan jag ger tyglar så han inte kan dra ner huvudet.
Typ :)

oxer, 95 cm. Kommer fler bilder strax.
så därför söker jag inga klagomål på mina skänklar, eftersom jag är fuuullt medveten om dom och det är min svaghet, är helt 100 på att vi alla har saker vi behöver träna på och extra svagheter. Men som sagt, bilden nedan där de ligger på 95 är en bild när han först stannade, så riktigt sådär brutala skänklar har jag inte ;)
/Johanna

Kommentarer
Postat av: Sofie

Han hoppar jättefint, märks att du fått hjälp och hänger med bättre över hindret så du inte stör honom i hoppet! Skänklarna kommer med träning ska du se! :)

Svar: Ja, han hoppar jättesnyggt de gör han :) Ja, skänklarna är väl inget som stör honom däremot stör dom mig och som du säger tror jag också de kommer snart! :) /Johanna
Johanna Hedqvist Ebba Kvist

2012-06-19 @ 19:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0