lyckligt lottad

Ni med egen häst/ponny, hur ofta tänkte ni tanken att ni faktiskt är enormt lyckligt lottade?
Alltså jag tänker det rätt ofta faktiskt, på den tur jag har som får ha en alldeles egen ponny, bästa kompis som jag älskar allra mest. Kunna göra vad jag vill, rida hur jag vill, köpa vad jag vill, åka dit när jag vill osv.
-
Jag tycker att man ska ta vara på sin tid med sin ponny som om det vore sista dagen tillsammans, för det kan vara det. Det kan gå så fort, när man minst anar det.
Jag älskar min ponny och visar honom det varje dag, han får den kärlek han behöver och massa mer och jag skulle aldrig någonsin lämna honom i otrygga händer eller låta honom bli förstörd.
Jag skulle t.ex. aldrig ha en medryttare som jag inte litar på ger honom all den kärlek och respekt som han behöver + lite mer, aldrig.
-
De stunder man är osams med sin häst så glömmer man (jag iallafall) lite hur mycket hästen faktiskt betyder. Dock är det samma visa varje gång jag varit i stallet, kramar och pussar på honom sen säger jag hejdå och klappar honom innan jag går.
Skulle inte ens ha hjärta till att bara borsta lite, släppa ut honom i hagen och gå, haha aldrig! Måste gosa också och på de sättet får man även starkare relation.
Jag ska ta vara på våra fina år vi har framför oss förhoppningsvis, som om varje dag vore den sista, jag älskar dig världens finaste ponny♥

/Johanna

Kommentarer
Postat av: alva

Jag tänker inte så ofta på det, nästan tvärtom faktiskt.. Jag är så sjukt trött på att ha egen häst på något sätt, iaf när hon är skadad all time, men de andra mina små fetton är jag också skapligt trött på..



Jag vill bara ha en häst, 4-5 är för mycket, vet inte om alla gills som mina men jag motionerar alla och mockar osv när jag är där åt alla....

Men jag har tur att jag över huvudtaget får vara bland hästar, det skulle man aldrig kunna tänka sig när jag var typ 5. Så när jag fick Raffe och Skotti var jag såklart jätteglad men nu vet jag att Opaline är en reserv.



Skotti ramlar nog snart av pinnen, och då är det Opaline som är kvar. Jag tror ärligt talat det var därför jag fick henne. För att kunna fortsätta utan att ge upp eller vad man ska säga i hästvärlden...



Sv: haha ja



you know what i mean xXDCXDFXDFDF;I)=O;)O()O/:

2012-06-05 @ 20:48:19
URL: http://opaline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0