Min stjärna, min framtid

Men mycket arbete som kommer läggas och rätt inställning som jag nu har vet jag att vi kan nå toppen.
Har förresten massa planer på G, inte bara jag som kommer tävla Zlatan :)
jag är sån som inte är så kinkig vem som rider honom och ÄLSKAR när andra rider honom, ser jag att han trivs med ryttaren får den ryttaren rida ibland. Som t ex med stina, eller som märta som är medryttare då, och som Alva och så :)
-
Många tycker säkert jag är "oansvarig" eller "stackars Z" för han får så många olika men, jag litar på min ponny och han säger faktiskt till när han inte vill. Han tycker det är intressant när de är nya ryttare, de syns. Han söker sig lite till mig och frågar i början sen trivs han!
Sätter ju såklart bara upp ryttare jag litar på också.
-
Men han är 7 år nu och därför ingen unghäst längre och blir inte så förvirrad av olika olika hjälper osv. Tror faktiskt de är nyttigt för att han lär sig då :)
När stina rider så är han VÄLDIGT avslappnad, fin och han TRIVS med henne. Han trivs även med alva, märta osv och sen blir de bättre med tiden.
Så döm mig inte, det är såhär jag gör med min ponny iallafall ;) Han säger till när de inte är bra!
-
Iallafall, i höst kommer ju jag tävla honom. Tro nu inte han kommer tävlas sönder för att jag säger att både jag och Alva ska tävla. Och märta om hon vill, och Stina om hon vill.
Döm mig inte här heller, han kommer tävlas i lagom mängd, på lagom nivåer och hitta och känna sig stensäker på en nivå innan han ger sig på en annan, och känna tillit till ryttaren.
Alva blev jätteglad, och märta vill också sa hon förut. Jag kommer också och ska även fråga stina.
Detta behöver ju faktiskt inte betyda att han kommer hoppas, tränas och tävlas sönder.
Det kommer vara lagom mängd som han orkar o vill o klarar av, man delar upp det så enkelt är det liksom :)
Börjar såklart på låg nivå och har inte bråttom uppåt, jag tror detta kommer funka kanon så han får lite hjälp på traven.
-
jag är inte hopprädd men kan bli lite osäker, stina t ex har mycket mer erfarenhet än mig och har själv tävlat sin ponny och alva har också mer hopperfarenhet än mig, så därför tror jag han kommer lära sig myckte själv på denna hjälpen. Han tycker de är skoj, så detta kommer bli skit bra!
min prins!
Det här ÄR en framtidsstjärna och jag vill uttnytja det och ta fram dom sidorna utav honom, och med texten nu och att fler ska tävla honom är bara ett erkänande att jag behöver och vill ha hjälp på traven att ta mig och honom dit upp. :)
/Johanna

Kommentarer
Postat av: alva

me gusta!!!



blir så jäkla trött på folk som bara läser det dom vill liksom O.o

2012-06-18 @ 00:58:32
URL: http://opaline.blogg.se/
Postat av: Stinis

Klart ni inte lyckas tävla slut på honom!! Man får ju ändå bara starta 2 starter/dag. Och sen behöver man inte direkt tävla varje helg :) med acke har vi alltid tänkt varannan helg, så han hinner återhämta sig osv :)

Men japp jag kan tävla honom om så är, bara skoj att rida andras hästar :)) skojsiskojsi:)

2012-06-18 @ 08:48:23
Postat av: Tova & Lina ♥

Såååå fin häst :)

2012-06-18 @ 10:57:46
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0