Min stjärna!

Dukat och jag har massa planer!
Vi ska komma upp i högre höjder, lära känna varandra mer, arbeta mer med mig i dressyr för jag sitter inte helt perfekt på han! Dock så hatar jag dressyr så det hänger väl lite på det! Och vi ska träna mer i markarbete och mer från marken!
Jag älskar att ha han lösni paddocken och se hur han trivs hos mig! Han kommer springandes till mig i hagen när jag hämtar han och i paddocken går det tvärt om! Han har inte lika mycket respekt som jag vill att han ska ha för mig!
Men när han står i boxen så kan jag öppna dörren och han står där tills jag säger varsegod, då går han ut! Så lite respekt har han väl för mig, han kan stå lös i stallgången också, han kan gå iväg ibland om det händer något runt om då han är jätte nyfiken! Så vi har en hel del att jobba med! Men på bara 4 månader har vi kommit riktigt långt och vill inte sätta en stor press på han och tro att han kan allt från början! Han är ju trots allt bara fem år! Han fyllde ju igår!
Har nån där ute några tips hur man får mer "respekt" övningar till hästen?
/Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0